Amsterdam, The Netherlands – December 1st 2021 - Leaseweb Global, een toonaangevende speler op de markt voor hosting en clouddiensten, kondigt vandaag de opening van Leaseweb Japan aan. Met de nieuwe locatie schaalt Leaseweb Global zijn aanwezigheid in de regio Asia-Pacific aanzienlijk op. Het bedrijf heeft hier ook al vestigingen in Singapore, Australië en Hongkong. Pieter Kraan neemt de rol van Managing Director op zich voor zowel Leaseweb Hongkong als Japan, waar hij het bedrijf zal aansturen om toonaangevende clouddiensten en Infrastructure-as-a-Service (IaaS) te leveren voor organisaties op lokaal en wereldwijd niveau.

Wereldwijd gezien is de regio Asia-Pacific één van de snelst groeiende regio's voor Leaseweb. De nieuwe dochteronderneming in Tokio zal ondersteuning bieden voor de strategische behoeften van klanten die uitbreiden naar Japan, en voor de groei van de lokale activiteiten van Leaseweb. Leaseweb heeft twee tier-3 datacenters in Singapore, een recentelijk geopend datacenter in Tokio en nog meer datacenters in Hongkong en Australië. Dat maakt Leaseweb APAC een aantrekkelijke partner voor klanten die op zoek zijn naar lokale, persoonlijke expertise in het “nieuwe Silicon Valley”.

Leaseweb is al lokaal aanwezig in de regio Asia-Pacific sinds 2013. Leaseweb APAC bedient organisaties in diverse belangrijke sectoren, waaronder MarTech, AdTech, FinTech, iGaming, Big Tech, Cyber Security en SaaS. Het bedrijf heeft een solide track record van internationale uitbreiding en partnerschappen met grote technologieleveranciers als Microsoft, Dell, VMware en Veeam. Hiermee is Leaseweb uitstekend gepositioneerd om op een regionale of wereldwijde schaal met klanten te werken voor de levering van veilige, krachtige, en agile cloud- en managed service infrastructuur.

Pieter Kraan zal de leiding van de uitbreiding in Japan op zich nemen. Kraan is een directeur en general manager met wereldwijde ervaring en heeft een bewezen staat van dienst als het gaat om bedrijven in de IT- sector te laten groeien. Hij heeft onder andere gewerkt bij bedrijven zoals Canon en Runway86.

De markten voor cloudhosting en -infrastructuur in Japan worden bediend door diverse lokale spelers, maar tot nu toe zijn er maar weinig internationale providers actief in het land. Dankzij zijn investering in een lokaal datacenter is Leaseweb nu optimaal in staat om klanten volledige compliancemogelijkheden te bieden, en diensten met maximale prestaties en minimale latency.

“Wij beschouwen de markt in Japan als een enorme kans om de groei en het succes van onze klanten in de hele regio te ondersteunen,” vertelde Arno Witvliet, Chief Sales Officer bij Leaseweb Global. “De opening van ons datacenter in Japan eerder dit jaar was een ontzettend belangrijke stap voor de strategische ontwikkeling van Leaseweb in de regio Asia-Pacific, en ook wereldwijd.”

Pieter Kraan, Managing Director of Leaseweb Hongkong en Japan: “Ik vind het fantastisch om het bedrijf in zo'n belangrijke markt te leiden, en de opening van onze dochteronderneming in Japan is weer een belangrijke mijlpaal voor het team terwijl we blijven schalen om te voldoen aan de behoeften van onze klanten. Ik kijk ernaar uit om voort te bouwen op ons succes in de regio Asia-Pacific en om samen te werken met ambitieuze bedrijven en hen te helpen om hun potentieel waar te maken.”

Over Leaseweb

Leaseweb is een toonaangevende leverancier van Infrastructure as a Service (IaaS) met een wereldwijd klantenportfolio van 20.000 bedrijven van MKB tot enterprise-formaat. Het dienstenpakket omvat onder andere  Public Cloud, Private Cloud, Dedicated Servers, Colocation,  Content Delivery Network en  Cyber Security Services, met uitzonderlijke klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb beheert meer dan 80.000 servers en levert al sinds 1997 infrastructuur voor cruciale websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beheert 23 datacenters in Europa, Azië, Australië en de Noord-Amerika, die allemaal worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van 10 Tbps.

Leaseweb biedt zijn diensten aan via diverse dochterondernemingen: Leaseweb Netherlands BV (“Leaseweb Netherlands”), Leaseweb USA, Inc. (“Leaseweb USA”), Leaseweb Asia Pacific PTE.  Ltd. (“Leaseweb Asia”), Leaseweb CDN BV (“Leaseweb CDN”), Leaseweb Deutschland GmbH (“Leaseweb Germany”), Leaseweb Australia Ltd. (“Leaseweb Australia”), Leaseweb  UK Ltd. (“Leaseweb  UK”),Leaseweb Japan KK (“Leaseweb Japan”),Leaseweb Hong Kong LTD (“Leaseweb Hong Kong”) en and iWeb Technologies Inc. (“iWeb Canada”).

Bezoek www.leaseweb.com voor meer informatie.

Leaseweb Media Contact:

Shannon Cieciuch